خ ر ا ب آ ب ا د

این شعر را برای تو می گویم/در یک غروب تشنه تابستان/در نیمه های این ره شوم آغاز/در کهنه گور این غم بی پایان

خ ر ا ب آ ب ا د

این شعر را برای تو می گویم/در یک غروب تشنه تابستان/در نیمه های این ره شوم آغاز/در کهنه گور این غم بی پایان

ایران و حصار امنیتی

سران نظامی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران در پی ایجاد حصاری مستحکم در اطراف مرزهای سیاسی ایران هستند. این مسئله از گفتگوهای انجام شده در همه نشست هایی که اخیرا انجام شده است کاملا مشخص است. بنابر تعهداتی که کشور های حاشیه دریای مازندران در گفتگوها  و نشست ها اخیر داده اند و در قبالش امتیازاتی از دولت جمهوری اسلامی ایران گرفته اند، اجازه حمله از خاکشان را به ایران نخواهند داد. از طرفی در مرزهای شرقی پاکستان و افغانستان ، دو کشوری هستند که پایگاههای مناسبی خواهند بود برای امریکا جهت حمله به ایران. دولت ایران با حمایت های بی دریغش از دولت حامد کرزای همواره سعی در جلب نظر دولت افغانستان و ایجاد روابط برادرانه ودوستانه با این کشور را داشته است. با بودجه ی که چند روز اخیر نیز بتصویب رسیده است برای کمک به افغانستان ایران به این هدفش نزدیک تر خواهد شد و اعلام عمومی عدم رضایت دولت افغانستان برای استفاده از خاک کشورش برای حمله به کشور های همسایه ایران را به هدفش خود نیل داده است .از طرفی پاکستان نیز کشوری است که منافعی زیادی  از همژیمانی با  ایران عایدش می شود و نوع حکومتش،دیکتاتوری، همه و همه دولت مردان ایران را به جلب حمایت مشرف امیدوار می سازد.

آغاز درگیری در مناطق شمالی عراق ،دخالت دولت ترکیه برای مقابله با کردهای عراق و درگیر شدن ارتش امریکایی مستقر در عراق همه و همه به دولت ایران این فرصت را می دهد که برای مدتی جنگ قریب الوقع ایران و امریکا را به تعویق بیاندازد. سران سیاسی و نظامی دولت ایران، از جمله  سران سپاه پاسداران مدتی است در پی یافتن فرصتی مناسب هستند که بتوانند با  توسل به آن، برنامه هسته یی  خود را پیش ببرند و راه حل مناسبی برای جلوگیری از شروع جنگ در ایران بیابند. بعد از رایزنی های بسیار سران دولت ایران به این نتیجه رسیدند که جنگ های داخلی  و درگیری درعراق مناسب ترین راه برای درگیر ساختن امریکا و کاخ سفید در عراق است . بنابر این با گفتگو های پشت پرده با سران حزب پژاک (پ.ک.ک) و متحد استراتژیک خود، سوریه، مناسب ترین شرایط را برای ایجاد جنگ و درگیری بین کرد های عراق و ارتش ترکیه بوجود آوردند. با شروع این درگیری ها و بخطر افتادن منافع امریکا در شمال عراق بعنوان نیروی نظامی که وظیفه تامین امنیت را در این کشور بعهده دارد، تمرکز نظامی امریکا به شمال عراق منتقل خواهد شد . در این میان سوریه با حمایت از ارتش ترکیه برای حمله به مناطق کردنشین عراق و مقابله با حملات نیروی های کرد نقش خود را بازی خواهد کرد و آتش این درگیری ها را افزایش خواهد داد. از طرفی،چندی قبل یکی از سران سپاه پاسداران امریکا را مسئول ایجاد نظم و  امنیت در عراق خواند. بنابر این  بنوعی امریکا را مسئول مقابله با درگیری های ایجاد شده در شمال عراق معرفی کرد .پذیرش استعفا علی لاریجانی بعد از چندین بار مطرح شدن آن و جانشین شدن سعید جلیلی که ازمعتمدان رهبر جمهوری اسلامی ایران است ، حاکی از تغییراتی در نگرش سیاسی و نظامی ایران در مورد پیگیری پرونده هسته یی و مقابله با امریکا است.علی لاریجانی که همیشه خواستار گفتگو برای حل این مناقشه سیاسی بود حالا جایش را به مردی داد که از لحاظ عقاید سیاسی بسیار به محمود احمدی نژاد،رئیس جمهور ایران شبیه است.

بنابر این ایران فرصت کافی خواهد داشت که پرونده هسته ایش را به جایگاهی که خواهنش است برساند و از حمله نظامی امریکا نیز در امان بماند.گفتگوهای پشت پرده و امتیازاتی که به کشور های همجوار در این مدت داده شده است همه و همه حاکی از آینده نگری دولت ایران و خواست درونیش برای جلوگیری از این جنگ خانمانسوز است.

 

نظرات 5 + ارسال نظر
اشکان دوشنبه 30 مهر 1386 ساعت 19:51 http://negahebihejab.blogfa.com/

درود ریحانه عزیز
خوشحالم که میبینم از حال و هوای چند روز گذشته فاصله گرفتی .
تحلیل خوبی بود از اوضاع این چند روزی که در منطقه رخ داده

شاد و موفق و سربلند باشی

مهرداد بزرگ سه‌شنبه 1 آبان 1386 ساعت 07:45 http://enzeva16.blogfa.com

سلام
محظوظ شدیم. همین روند را ادامه بده. خیلی خوبه.
موفق باشی.

مریم پارسی سه‌شنبه 1 آبان 1386 ساعت 09:06 http://abhayesepid.persianblog.ir

نگرانتم ریحانه!

آرمان آریایی سه‌شنبه 1 آبان 1386 ساعت 23:59 http://fardaaye-roshan.persianblog.ir

سلام..مادر چطور است عزیزکم...به امید فردای روشن برای من٬ تو و تمام مردم دنیا

[ بدون نام ] جمعه 14 دی 1386 ساعت 03:49

با وقایع یک ماه اخیر دست ایالت متحده آمریکا در دروغهای بزرگ جهانی رو شده . بهتره یک کمی مطالعات خودتو زیاد کنی کوچولو

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد