خ ر ا ب آ ب ا د

این شعر را برای تو می گویم/در یک غروب تشنه تابستان/در نیمه های این ره شوم آغاز/در کهنه گور این غم بی پایان

خ ر ا ب آ ب ا د

این شعر را برای تو می گویم/در یک غروب تشنه تابستان/در نیمه های این ره شوم آغاز/در کهنه گور این غم بی پایان

باز تخت جمشید آتش گرفت

شهرم در آتش می سوزد...در آتش جهل حاکم و در آتش فریاد مردم...

233356.JPG

چنگیز باز بیدار شده است و بر تخت نشسته. مغول باز با سپاهش بر ایرانم تاخته. جهل در وجب به وجب خاکم ریشه دوانده و شهرم ، ایرانم در آتش می سوزد. مغول بتاخت می آید و چنگیز سرزمینم را جیره بندی می کند. هوا جیره بندی می شود، درخت جیره بندی می شود، زمین را وجب می کنند و سهم هر ایرانی می شود نیم وجب از خاکش، پس مابقی خاکم نصیب کیست؟ می گذارید برای روز مبادا؟ ان روز که بر روی تمدنم سد زند محمود ها و چنگیز ها و مغول ها گوشه ی نشستید و نظاره کردید و امروز که اکسیژن را تقسیم می کند فریادتان به هوا رفت؟ دیر است خیلی دیر.شهرم را به آتش می کشید ولی دیر است خواهرم، خیلی دیر است برادرم، همیشه خیلی زود دیر می شود رفیق. چنگیز بیدار است و حکومت می کند، مغول به تاخت به ایرانم می تازد و تو فقط و فقط با آتش اعتراضت را فریاد می کنی؟ نه...نه...

شهرم درخاکستر خفته است...در آتش جهل حاکم بر پاست و خواب عمیق مردم پابرجا...

وحالا شهرم در سکوت خفته است.همه اعتراضت همین بود از حق مسلمت مرد، نهایت حمایتت همین بود زن؟ ...آب را سهمیه بستند، نان را جیربندی کردند و بنزینت را به غارت بردند و تو همین بود همه اعتراضت...برخیز مرد...

پ.ن: رفتم نزدیک پمپ بنزین نیایش برای تهیه گزارش. دوربینم را چاق کردم برای چند عکس ناب.  عکس گرفتم که آن مرد چاق با بیسیم و کت شلوار آمد سراغم. هلم داد. دوربینم را قاپید و رفت. لحطه یی مکث کردم و بدنبالش دویدم آقا دوربینم را پس بدهید...فحشم داد. تهدیدم کرد به بازداشت...برایم پرونده نوشت...عکسهایم را پاک کرد حتی آخرین عکس تو را که مدتها بود در حافظه دوربینم پنهان کرده بودم...داد زد برو گم شو دختره هرزه. معلوم نیست از کدام امپریالیسم پول می گیری...هلم داد...برگشتم داخل ماشین...حالا وجود من بود که آتش گرفته بود...

پ.ن: فردا برایم روز سختی خواهد بود...فقط منتظر معجزه یی هستم...همین...

ریحانه حقیقی

 

نظرات 8 + ارسال نظر
دانیال پنج‌شنبه 7 تیر 1386 ساعت 02:58

خوشحالم که فقط عکسهاتو پاک کرده
غرور و شخصیت یک انسان ، حداقل چیزیه که این ضد انسانها می گیرند
باز هم خدا رو شکر می کنم
امیدوارم موفق باشی
یا حق

پروانه پنج‌شنبه 7 تیر 1386 ساعت 16:51 http://iranprison.blogspot.com

بگذارید هواری بکشم ...خانه ام آتش گرفته

ا.امیرقلی جمعه 8 تیر 1386 ساعت 03:06 http://armansorkh.blogfa.com

امیدوارم که موفق باشی
فقط من یک چیزی نفهمیدم این جریان بنزین چرا همه رو یک جوری کرده ؟

هژیر جمعه 8 تیر 1386 ساعت 05:00 http://www.havari4.blogfa.com

رفیق عزیز با توجه به این که حواری خورشید در برخی موارد فیلتر شده است. از این پس به آدرس زیر مراجعه کنید و لینک را هم تصحیح کنید. با مهر
www.havari4.blogfa.com

مهدی جمعه 8 تیر 1386 ساعت 13:10 http://mitia.blogfa.com

بعد از دیدن آتش بر گوشه وکنار شهر خواستم بنویسم. می خواستم بنویسم که دلم مالامال درد واندوه است وچشمم لبریز اشک که به حال این مردم ...
به من هم یه سری بزن. با یه همچین متنی منتظر نظرتون هستم .

امیرحسین جمعه 8 تیر 1386 ساعت 18:33 http://daftarema.blogfa.com/

اول این که مردم ایران رو خیلی دوست دارم. عین برره یی ها شیشه ی خونه ی خودشون رو به نشانه ی اعتراض می شکنن. مردم جالبی هستیم.
دوما بالاخره معلوم نشد تو از کدوم امپریالیسم پول می گیری؟
سوما یه چیزی هم به هژیر می خواستم بگم. هژیر جان بی صبرانه منتظر حواری ۲۲۵۹۰هستیم.

آرمین جمعه 8 تیر 1386 ساعت 19:12 http://sunflowerinlove.blogfa.com

می سوزانیمشان آن که تو را و مرا بد می خواند

مریم پارسی یکشنبه 10 تیر 1386 ساعت 11:23 http://abhayesepid.persianblog.com/

روزی هزار با می میریم و زنده می شویم...
خدایا این زندگی نکبتی کی تمام می شود!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد