خ ر ا ب آ ب ا د

این شعر را برای تو می گویم/در یک غروب تشنه تابستان/در نیمه های این ره شوم آغاز/در کهنه گور این غم بی پایان

خ ر ا ب آ ب ا د

این شعر را برای تو می گویم/در یک غروب تشنه تابستان/در نیمه های این ره شوم آغاز/در کهنه گور این غم بی پایان

من زنم با همه زنانگیم...

جلویم را می گیری. با خشونت نگاهم می کنی. دستت را دراز می کنی و مقنعه ام را به جلو می کشی می گویی آفرین اینطور بهتر است...بعد با نگاهت مانتوم را وجب می کنی نه این دیگر نمی شود مانتوی تو نیم بند انگشت از حد مجاز کوتاهتر است باید عوضش کنی...بعد می روی به سراغ شلوارم...این مظاهر غرب چیست که به پا کردی؟ چرا جلوی شلوارت پاره است؟ تو رپی؟ باید تعهد بدهی که دیگر اینگونه به خیابان نیایی و الا می بریمت وزرا...حالا نوبت صورتم است...وا اسلاما..این همه آرایش برای چیست دختر ؟ مگر به عروسی می روی تازه به عروسی هم اگر می روی نباید آرایش کنی...برای چه ابروهایت را برداشتی مگر تو ازدواج کردی؟ تو در کدام خانواده بزرگ شدی که گذاشتند در این سن و سال موهایت را رنگ کنی؟ تو مظهر فسادی با آن بینی عمل کرده ات. عینکت را ببین...مثلا فکر کردی من نخواهم فهمید که این را برای جلب نظر پسرها می گذاری؟ همین الان اگر دکتر چشم پزشک اینجا  بود به تو می گفتم که چشمانت ضعیف نیست و تو فقط به دنبال بی حجابی هستی...وای این را ببین....چرا دستکش دستت نیست؟ چرا ساعت مارک دار دستت است...دختر جان تو مال کدام خانواده ... هستی که این چنین تو را ... بار آورده اند...و من فقط نگاهت می کنم. باید موهایت را بگذاری زیر روسری و الا باید از ته بزنیشان...تو اصلا از ذات مشکل داری...تو خیلی زنی...اندامت خیلی زنانه است...نه نه اینجوری نمی شود. تو باید خودت را تغییر بدهی و الا تبعیدت می کنیم به جایی که هیچ مردی نباشد...تو عامل فسادی می فهمی؟ همه بدبختی های این مملکت از توست...از تویی که اینگونه  راه می روی و لباس می پوشی...تو اصلا نباید زن باشی...باید درشت باشی. باید مردانه راه بروی و مردانه لباس بپوشی و مردانه زندگی کنی ...مثل ما...اصلا نباید ظرافت های زنانه ات پیدا باشد... دیگ جایی از وجودم را نمی یابی که به آن انگ بزنی پس مقنعه ام را کنار می زنی و فریاد می زنی وا تو اصلا جایت در وزراست راه بیوفت و من نمی دانم پوشیدن یک لباس با یقه هفت آن هم زیر مانتو آن هم زیر مقنعه کجای مردانگی این مردان را به وجد می آورد. تو وجودم را می کاوی و من فقط نگاهت می کنم...تو مرا می بویی و با خشم یک سطل آب بر سرم خالی می کنی که من خود خود فسادم...من فقط نگاه می کنم...همین...حرف می زنی داد می زنی تحقیرم می کنی تهدیدم می کنی و من فقط نگاه می کنم...دلم می خواهد همین اینجا در همین لحظه خدایی که می گویی هست بیاید به قضاوت بنشیند...حرفهایت تمام نمی شود..از همه وجودم از همه هستیم انگ فساد می زنی انگ بی دینی انگ بی حرمتی انگ بی حجابی...حرفهایت تمام نمی شود. و من فقط نگاهت می کنم...وقتی سکوتم را می بینی به وجد می آیی زن فریب خورده که مرا امر به معروف کرده ای و نهی از منکر زن مسخ شده...دستمالی از جیبم در می آورم...به صورتم می کشم...ببین سفید است...هیچ رنگی روی آن نیست که من صورتم را به آن آذین داده باشم...این عطر وجود من است نه کنزو لاگست و دیور...این عطر زن بودن من است...ببین این رنگ موی من است نه رنگ مویی که تو فکر می کنی...مانتویم را ببین هیچ جایی از بدنم را به نمایش نمی گذارد که بدنم را اسیر یک مشت خرافه و حقارت  می کند...من یک زنم مثل تو او با همه خصایص زنانگی...من آفریده اویم...چه کنم که زنم؟ در خانه حبس شوم؟ وجودم را به تحقیر ببرم؟ برای چه؟ اگر چادر سرم کنم و زیر آن هیچ نپوشم خوب است؟ زن هایی از خودتان دیده ام که لباس های آنچنانی می پوشند روی چادر به سر می کنند آنها خوبند؟

می دانی همچنس من تو با من مشکل نداری تو با زن بودن من مشکل داری...همه جرم من اینست که زنم...یک زن با همه زنانگیش...با همه ظرافت های زنانگی...با همه عطر وجود زنانگی...تو مشکلت اینست نه حجاب من نه یک تار موی من نه دستان بدون دستکشم...می دانی مشکل تو اینست که مسخ شدی...مسخ یک مشت مرد...مردهایی که خواستند و خواستند و خواستند که حکومت کنند...که ریاست کنند...که زن را این موجود لطیف را در پستو های خانه حبس کنند...می دانی زن مسخ شده تو ابزاری...تو آلت دستی برای ریاست آنها...اگر همسرت یا بهتر است بگویم مردت را فردا با زنی دیگر ببینی نمی توانی اعتراض کنی چون خودت چون خود خودت این حق را به او دادی که تحقیرت کند و به اسارت بردت...تو مادری ولی به فرزند یعنی به فرزند پسرت این اجازه را می دهی که تو را به اسارت خانه بکشد...باور کن یک تار موی من یا بوی عطر من یا رنگ لبهای من باعث فساد نیست...باعث بی حجابی نیست...دنبال فساد در جایی بگرد که خود عامل فساد است...من عامل نیستم...من زنم...یک انسان...یک آفریده خدای تو...درست مثل تو...ولی معتقدم به حق انتخاب به آزادی و به حقوق برابر...من معتقدم به آزادی و تو معتقدی به اسارت...خوب وجودم را گشتی ولی هیچ نیافتی که نشانی از بی شرمی باشد...تو مشکل با وجود من است...با رنگ وجودم با عطر وجودم با طرح وجودم نه با نوع لباسم و نوع آرایشم...

ولی این را باور کن که من یک زنم با همه ظرافت های زنانه و با همه حقوق انسانی...نمی گویم به من احترام بگذار...می گویم به خودت به زن بودن خودت احترام بگذار...همین...

حالا کجا باید برویم؟حرفهایم تمام می شود ...تو می روی و زن دیگری می آید...و باز بازی از نو...

 

پ.ن:روزهای خنده داری است شایدم بیشتر گریه دار...

پ.ن:اقلید شلوغ است ...خیلی شلوغ...آقایان به کجا چنین شتابان؟

پ.ن:میرای عزیز را بخوانید...من مجرمم...چون زنم...

پ.ن:همه وجودم هنوز درد می کند و بعد از دیدن این عکس...

پ.ن: وحالا زنان مبارزمان به حبس محکوم می شوند...این روزها بغض امانم نمی دهد...

پ.ن: این همه درد را چطور در عکس گنجاندی رفیق؟

پ.ن:خیلی حرفها دارم از نبودنم و حالا بودنم...خواهم گفت اندکی صبر...

                                                                                                       ریحانه حقیقی

نظرات 40 + ارسال نظر
آریانا پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1386 ساعت 11:19

به نام حق!
خواهش میکنم این متن رو منتشر کنید.
همه باید بدونن اقلید چه خبره
تا کنون بیشتر نقاط شهر نابود شده و سربازان به زن ها و بچه ها رحم نمیکنند.حکومت نظامی برقرار است و مردم هم طعم گلوله های رافت احمدی نژاد را میچشند.
نامه ای به احمدی نژاد
احمدی نژاد خود میدانی که با کارهایت داری ریشه ی دین دوستی و میهن دوستی ایرانیان را بر میکنی.از اقلید خبر داری؟مامورهایت اموال مردم را غارت میکنند.زن و بجه ها را میزنند و...!چه کسی پاسخ گوست؟تو فقط چسبیده ای به اتم و هولوکاست و انرژی و بد حجابی و با این بهانه ها مردم بدبخت را نابود میکنی.بدان که قیامتی هم هست و آنجا جواب خواهی گفت.دیگر آنجا هوادارانت نیستند که هاله ی نور اطرافت ببینند و به یقین خود نیز آن را حس نخواهی کرد.
توبه کن و دست از این کارها بردار.
یا حق!!

همسفر پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1386 ساعت 11:58 http://yaser58sh.blogfa.com

سلام
به زن بودنت افتخار کن و این طوری فکر نکن که چون زنی با تو اینچنین رفتار می کنند موفق باشید
یا حق

دارکوب پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1386 ساعت 12:27 http://baghemakhfi.blogfa.com

متنت زیبا بود دختر و من هم خواهم نوشت از این جور گرچه سیاسی نیستم اما این جور است.........ستم که هر روز قیافه های ناراحت دختران را در تجریش ببینی

امیرحسین پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1386 ساعت 13:15 http://daftarema.blogfa.com/

آه ای زن مسخ شده ی ستمدیده!!!
چرا از وقتی مسخ شدی به ما سر نمی زنی؟

امیرحسین پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1386 ساعت 21:24

بابا شوخی کردم رفیق چرا قاطی می کنی؟!!!

حسام پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1386 ساعت 23:46 http://dorj.blogfa.com

سلام. حال شما؟ با شماره ی جدیدی از مجله ی سیمرغ به روزم. خوشحال می شم بیاید.
موفق باشید

امیر جمعه 7 اردیبهشت 1386 ساعت 00:03 http://www.shabesiyah.blogfa.com

سلام ریحانه جان
گویا اینجا جایی برای من نیست
من اینجا نخواهم آمد چرا که عادت به بهم زدن و فضولی تو شرایط کسی رو ندارم.
از تو توقع نداشتم اینجوری بنویسی البته می دونم که جواب نمی خوای پس بدی پس به این حرفم هم گوش نکن
من اینجا نمیام
اگر خواستی سری بزن
ترجیح می دم بیرون از اینجا ببینمت اما گویا اونجا هم همینی
خداحافظ رفیق

مریم مجد جمعه 7 اردیبهشت 1386 ساعت 13:52 http://maryammajd.persianblog.com

سلام و سپاس از این همه لطف و هم دردی!شنیدنش سخت بود ولی سخت تر از آن دیدن صحنه هایی که تنم را لرزاند!

علی کلائی جمعه 7 اردیبهشت 1386 ساعت 18:28 http://navaney.blogspot.com

متنت دیگر گونه بود اما زیبا . امروز بودن جرم است برای حکومتی که غیریت را برنمیتابد . زن بودن یا مرد بودن معنا ندارد . بودن و وجود داشتن و خارج از دایره روزمرگی زندگی کردن جرم است . انگار باید همچنان اسیر اسب عصاری دور زن ساخته آقایان باشیم
پایدار باشی
یا حق

مریم شنبه 8 اردیبهشت 1386 ساعت 01:17 http://abhayesepid.persianblog.com/

ریحانه ی عزیزم سلام. مثل همیشه قلم زیبایت برای دقایقی مرا در مقابل مانیتورم میخکوب کرد!

محبوب شنبه 8 اردیبهشت 1386 ساعت 04:32 http://kharzar.blogfa.com

نوشته خیلی زیبایی بود....

مریم شنبه 8 اردیبهشت 1386 ساعت 18:36

خوبه کمی واقع نگر باشید. همه معلمین کارگران معترض حال اینکه با دو تا بسیجی مبارزه کنند ندارند پس زیادی زور نزنیم بهتره. باید بپذیریم که فعلا اکثریت با همین حکومته

امیر شنبه 8 اردیبهشت 1386 ساعت 19:14 http://www.dindari.parsiblog.com

سلام
ممنون که خبر دادی . خانه جدید مبارک . طرح جدید مبارزه با بد حجابی رو هم تسلیت میگم . والا مایه ننگه که تو کشوری زندگی میکنیم که حاکمانش مصداق ؛ جاهلها مکرم ؛ هستند .
این نیز بگذرد . با جماعت بدی طرف هستیم - نفهم و مدعی دین و به قول دکتر سروش : حمله های استبداد دینی و عمله های قرائت فاشیستی :
موفق باشید .

امیرحسین شنبه 8 اردیبهشت 1386 ساعت 23:38 http://daftarema.blogfa.com/

سیوند رو هم به همین زودی فراموش نکن.
سلامتی آزادی!

پروانه شنبه 8 اردیبهشت 1386 ساعت 23:47 http://iranprison.blogspot.com

ریحانه جان

روزی که باز گشتم نمی دانستم که گشت عفاف در شهر برپا شده . پیش خودم می گفتم چرا همه مردم از مدرسه بر می گردند ؟‌چرا شهر سیاه پوشه ؟

غم دارم خواهر جان غم ....حالا ما در این زندان تا کی باید پر پر بزنیم؟

مهرداد رحیمی یکشنبه 9 اردیبهشت 1386 ساعت 02:01 http://ghognus.blogfa.com

سلام رفیق!
از همراهی دلگرم کننده ات بی نهایت سپاسگزارم.به زودی در مورد تجمع و حواشی ان گفتگو میکنیم.......عمری اگر باشد!
زنده باشی

علی کلائی یکشنبه 9 اردیبهشت 1386 ساعت 15:59 http://navaney.blogspot.com

ریحانه عزیز ! به بازی آرزوها دعوتت کردم . بنویس تا از آینده بتوانیم بگوییم . آینده ای برای وطن و انسان
یا حق

ما... یکشنبه 9 اردیبهشت 1386 ساعت 17:45

برای نوشتن دنبال دلیل میگردم
نیست

تازیانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1386 ساعت 23:42 http://taziane.persianblog.com

سلام! وقتی در کویری دوستانی هم فکر و هم رزم را می بینی، دلت آرام می گیرد!

میرا دوشنبه 10 اردیبهشت 1386 ساعت 03:41 http://mera.blogfa.com/

ریحتنه جان با تمام وجود نوشتارت را لمس کردم ... احساسش کردم ... با ذره ذره وجودم نازنین ... .

زینب ساداتیان دوشنبه 10 اردیبهشت 1386 ساعت 11:34 http://hamishekhali.persianblog.com

چرا از یک محیط آکادمیک باید همه سایت ها و وبلاگ های شماها فیلتر باشه؟ البته حز این یکی!!!
حالت تهوع دارم از این همه .... نمیدونم چی بگم بهش

بهزاد مهرانی دوشنبه 10 اردیبهشت 1386 ساعت 17:56 http://www.behzadmehrani.blogfa.com

شرم چه مرد یکی بنده و زن یک بنده
زن چه کرده است که از مرد شود شرمنده
گر کفن نیست بگو چیست پس این روبنده
مرده باد آن که زنان زنده به گور افکنده
آری مشکل همان زن بودن است.عطر خوش زن قدغن.
ما قدغنیم ُ قدغن.
موفق باشی دوست عزیزم.

آزاد ب.. دوشنبه 10 اردیبهشت 1386 ساعت 19:19 http://hzrinwe.blogfa.com

سلام.. ممنون که داری به نوشته هایت ادامه می دهید و در این وب...
کاش ایران سرزمین ماها سرشار از آزادی و پر از بیان بود. بیان اندیشه، بیان قلم،‌بیان ... و .
جالب بود و یه شخصه استفاده نمودم
با آرزوی رهایی و ایرانی دگر

رعنا دوشنبه 10 اردیبهشت 1386 ساعت 20:58 http://irangreatland.blogspot.com

بی شرمی را حد گذرانده اند.به جرم زن بودن چها که ندیدیم ونکشیدیم....فقط به جرم زن بودن.برای خودم متاسفم.

آرمین دوشنبه 10 اردیبهشت 1386 ساعت 22:55 http://sunflowerinlove.blogfa.com

هنوز از زخم سخن به حقیقت نپیوسته ی خمینی در باب اجباری نبودن حجاب رها نشده بودیم که احمدی نژاد و احمدی مقدم و احمد جنتی و سایر احمدهای دیگر زخمی دیگر گشودند.
ریحانه نازنین جای قدم شما در مطلب اخیرم خالی است.

علیرضا فیروزی سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1386 ساعت 01:10 http://alirezafiroozi.blogfa.com

درود
وبلاگ بسیار جالبی دارین! خوشحالم از آشناییتون!
من لینک وبلاگ شما رو در وبلاگ خودم قرار دادم! خوشحال می شم به وبلاگ من هم سر یزنید! و تبادل لینک داشته باشیم!
شاد و پیروز
بدرود

آرمین سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1386 ساعت 02:06 http://sunflowerinlove.blogfa.com

برای مریم!
اکثریت با حکومت نیست! اکثریت به کیش کیش حکومت رانده می شود! اکثریت آب به آسیاب دشمن می ریزد
ریحانه باز هم تاکید می کنم به زیبایی این نوشته و حرف هایش که بدانی به دلگرمی تو ما نیز می کوشیم. به امید روزی که وبلاگ های همه ی ما پر شود از عطر آزادی و عاشقی و نه تمنای آزادی و فریاد بر سر چوپان یا گوسفندانش

مادر سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1386 ساعت 12:37 http://madarenegaran.parsiblog.com

سلام.خوشحال میشم در مسابقه نامه میترا شرکت کنید.که دیگران از مطالبتون بیشتر استفاده کنند.متشکرم

یکی مثل بقیه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1386 ساعت 23:28

سنگ ها را بسته، سگها را رها کردند

ستم کردند و با نام خدا کردند

بهشتت را نمی خواهم که زیر پای من باشد

ببین با جان مهجورم به نام تو چه ها کردند

جواب گریه ام خنده، جواب خنده ام مشت است

به حق امر بر معروف، چه منکرها روا کردند

گنه آدم نمود اول مرا با او رها کردی

گنه کاری ز نامردان، مرا هم مبتلا کردند

عجب دارم خداوندا که در ایوان بد خویان

ستم بر من روا کرده تو را هر دم صدا کردند

خداوندا! خداوندی، اگر بر جای حق هستی

ببین با زاده حوا گنه کاران گنه کردند

منم من جلوه روی تو در دنیا

ببین یارب که بدخویان به خوی تو ستم کردند

بهشتت را نمی خواهم
که اینان آبرویم را چو حقم بیش و کم کردند

حاجی دوشنبه 17 اردیبهشت 1386 ساعت 14:02 http://.

ملا نصر الدین رو می گم. به ی طرفی گفت که کوچه بغلی آش می دن ، حلوا می دن ، نذری می دن ، چه می دونم . اینش مهم نیست ، قسمت مهمش مونده.

تو محل چو افتاد و همه تو کوچه بغلی صف بستن. ملا از هر کی نی پرسید چه خبره ، همه با قاطعیت می گفتن : ( مگه نمی دونی؟؟!! دارن کوچه بغلی آش می دن)

ملا کم کم یادش رفت کی چو نداخته بود ، قابلمه به دست رفت توصف واستاد...

هر طرحی ضعف فطری خواهد داشت ، چون ی آدمی مثل ما درستش کرده. باید کلان دید . کلان

اما آزادی . . . هر چیزی که بخواد از غیر خدا دورم کنه ، عین ازادیه - مثلا شاید اضافه کردن ۳۰ سانت به طول روسری بعضی ها ـ و هر چی من رو دنیایی کنه ، برام عین زندانه. زندان

اما اگر کسی کتک خوردن ( که احتمالا قضیه ی ملاست ، چون هیچ شاهدی براش نیست) قانون باید حمایت بکنه و می کنه ، خلافش رو تا حلا کسی برام ثابت نکرده. همه از سختی شکایت می ترسن ، یا شاید از آبروشون ، شاید هم ریگ تو کفششون دارن وی ترسن رو بشه!!

نه سیاه نه سفید ، حقیقت خاکستری ست ،
سیاه نمایی رو به بک گراند وبلاگتون محدود نکردید!!

پرشین وبلاگ دوشنبه 17 اردیبهشت 1386 ساعت 16:20 http://persianweblog.com/articles/show.aspx?id=342

لینک شما هم اضافه شد. موفق باشید

برادرت ! پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1386 ساعت 15:35

... امیدوارم هرچه زودتر از شر این ظالما خلاص بشیم.
نمیدونم چرا اینقدر صبر و تحمل مردم زیاده !
البته خیلی ها با همین کارها واسه خودشون اون بالا بالا ها جا پیدا کردن! براشون می صرفه , صداشون در نمیاد !
خدا لعنتشون کنه ...

persiancultures دوشنبه 31 اردیبهشت 1386 ساعت 09:58 http://www.persiancultures.com/

لینک در


http://www.persiancultures.com/iran-woman/iran_fashion/Fashion_versus_Islamism.htm

سرفراز باشید

رویا چهارشنبه 2 خرداد 1386 ساعت 15:43 http://romana.blogsky.com

سلام دوست من


من ملک بودم و فردوس برین جایم بود
آدم آورد در این دیر خراب آبادم...

موفق باشید به من هم سر یزنید...

rAdio ghAsedak Swiss جمعه 4 خرداد 1386 ساعت 13:21 http://www.ghasedak.ch

ReyhAneh jAn salAm

in matne shomA ro dar rAdio ghAsedak Swiss bA zekre nAme shomA ejrA kardim.

agar mAyel boodid , beshnavid

www.ghasedak.ch

صدف یکشنبه 6 خرداد 1386 ساعت 00:13 http://www.5daebedar.blogfa.com

سلام
ایول خیلی باهال بود
یکی نیست به این پلیسها که می خوان همرو چادری کنن بگه به نظر تو اگه همه چادر بپوشن فساد از بین میره؟

نازنین یکشنبه 4 شهریور 1386 ساعت 06:18 http://bietena1991@yahoo.com

ریحانه حقیقی عزیز سلام

متنت رو خیلی قشنگ نوشته بودی
ولی من خیلی جاهاش رو قبول نداشتم
ولی اونا عقاید تو بودن
ما آدما همه با هم تو یه جامعه زندگی می کنیم کسی حق در بند کشیدن یا اسارت کسی رو نداره مگه با فرمان کسی که عادل ترین عادل هاست
از کار مامور ها طرفداری نمی کنم چون عقیده دارم تو کار مربوط به فرهنگ باید و باید فرهنگی کار بشه
یه مسئله احترام به زن بودن یعنی چی ؟
از یه طرف بعضی ها مثل شما اعتقاد دارن از یه طرف بعضی ها مثل مامورهایی که شما فکر می کنی اونجوری اعتقاد دارن
من هیچ کدوم از این اعتقادات رو ندارم
یه معلم دینی داشتیم که می گفت چادر پوششی نیست که اسلام واجب کرده باشه
ببین من یه چادری هستم ولی یه روز بود که چادر که سر نمی کردم هیچ موهام هم بیرون بود
ولی ببین قبلش من بازم حجابم خوب بود گاهی با چادر گاهی بی چادر بودم می دونی چرا اون تیپی شدم به خاطر اینکه بهم
به زور می خواستن بگن که تو باید چادر سر کنی منم حرف زور تو کتم نمی رفت و نمی ره
می دونی من حجاب کاملی داشتم و حتی رو یه تار مو هم حساس بودم
من اعتقاد دارم اگه قراره مامورانی تو کوچه و خیابون به مردم بگن که حجاب رو رعایت کنید باید رفتارش دوستانه باشه و خودش رو بالاتر از اون فرد ندونه
فرد امر به معروف کننده نباید به اون فرد دروغ بگه اونو تحقیر کنه یا به اون توهین کنه مهربون باشه مصلحت فرد مقابل رو رعایت کنه خودخواهی نکنه و خودش رو ستایش نکنه
قصدش فقط رضای خدا باشه
فقط اگه بدون اون امر به معروفش یا نهی از منکرش موثر واقع می شه باید امر به معروف و نهی از منکر کنه
می دونی مرحله سوم امر به معروف و نهی از منکر استفاده از جبره که اونم فقط با اجازه حاکم شرع باید باشه
ما زنیم و زن هم آفریده شدیم کسی حق نداره به زن بودن ما توهین کنه چون خدا ما رو زن آفریده و حتما هم مصلحتی در اون بوده ولی باید به مرد ها هم فکر کنیم که حتی شاید یک لبخند قشنگ هم سستشون کنه واقعا انقدر زود ممکنه نسبت به فرد تحریک بشن حالا به مسائل بی وفایی و اینا کار نداریم اونا جدا از اینان
بی آلایشی و در همون حال آراستگی باعث پیشرفت می شه
شما اگه می گی خدا ما رو زن آفریده کاملا درسته ولی همون خدا به ما دستور داده که تو جامعه با عفاف و آراسته ظاهر بشیم
می دونی بعضی ها شاید یه زمانی حتی خود من اعتقاد داشتم که دل آدما باید پاک باشه حالا ظاهر زیاد اهمیتی نداره ولی می دونی ما آدما یا به حرف دلمون گوش می کنیم یا مغزمون مغز فریاد می زنه که از حدود الهی خارج نشو وگرنه به ضررته
مغزه فکر می کنه و می گه بگذریم از این که مغز بعضی از آدما فرمان به بدی می ده از بس که بد فکر کردن و به بدی کردن فکر کردن
می مونه دل . دل اگه پاک باشه چرا باید بر خلاف سخن پروردگارش حرفی بزنه
می دونی دل هرجا باشه عمل هم به سمت اون می ره
من هم مثل شما نمی خوام اسیر باشم نمی خوام در بند باشم ولی ما همه اسیر دنیاییم و برای آزاد شدن از این قفس باید سبک بال باشیم
یعنی چیزی با خودمون نبریم که مانع رد شدنمون از لای نرده های این قفس بشه
واقعا خدا زیباست و زیبایی ها رو دوست داره پس زیبایی های دخترانه رو بی خودی خلق نکرده . کرده؟
مسلما نه ولی بدن دختر ها هم مثل همه چیز های خوشگل و با ارزش نباید به هرکس و ناکسی نشون داده باشه .
مثل یه تیکه جواهر که اگه جلوی چشم بذاریش . ممکنه یکی از اونایی که می بیندش یه دزده جانی باشه
ببخشید زیاد حرف زدم
دوست دارم بیشتر باهات آشنا بشم ریحانه عزیز به جای آدرس وبلاگم آدرس ایمیل می نویسم که اگه خواستی بهم ایمیل بزنی

یاور شنبه 17 شهریور 1386 ساعت 21:39

به کشف هیولا بیا این جنسیت نمیخواهد

[ بدون نام ] یکشنبه 22 مهر 1386 ساعت 05:23

پس بورو شکمت رو بنداز بیرون. مثل خراب ها هم آرایش کن.

یه دامن هم بپوش ۳ سانتی متر با رونت فاصله داشته باش و

جون زنی، برای مردا تو خیابون عشوه بیا

و چون زنی یه کفش بپوش ۷ سانتی متری پاشنه و بورو سر کار

و چون زنی، یک لاک سیاه هم بزن بورو سر کلاس!

این کارا بکن تا مردا بگن چه object محترمی و چه اسباب بازی

رنگیِ خوشکلی!! و بعد هم مثل یک توپک رنگی پرتت کنن اونور

وقتی یه کم بهت خندیدن.

چقدر تو عاقلی!!!! ببین عقل و شعورت رو نکنه از بُز قرض کردی؟!


[ بدون نام ] یکشنبه 22 مهر 1386 ساعت 05:27

جرم تو اینه که خودت رو در حد یک اسباب بازی خوشرنگ پایین

می آری نه چون زنی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد